Cursus Rubrics

Cursus rubrics ontwerp
Rubrics doen er toe! Een kwalitatieve rubric helpt studenten te begrijpen wat er van hen verwacht wordt, geeft inzicht in de kwaliteit van studentenprestaties en helpt studenten eigenaarschap te verkrijgen over hun eigen leerproces. Tot slot kan je als docent met rubrics komen tot betrouwbare en consistente beoordelingen, maar vooral effectieve feedback.

Inhoud cursus
Instructie: Aanbod wekelijkse sessie van 90 minuten, afgewisseld met individuele werksessie met persoonsgerichte feedback;
Klasgrootte online:  20 deelnemers;
Cursusduur: 4 weken;
Prijs: €300,-
Accreditatie: wel een certificaat, accreditatie in ontwikkeling;

Doelgroep
De cursus is in eerst instantie voor docenten, trainers of lesontwerpers die overgedragen kennis en ervaring willen toetsen. Echter is deze cursus ook geschikt voor projectleiders, ontwerpers en werkvoorbereiders of rollen waarbij gestelde project- of systeemdoelen getoetst dienen te worden.

Leerdoelen
Kennis en begrip van kwalitatieve rubrics;
Ontwerpen en toepassen van een rubric.

Programma
Hieronder de uiteenzetting van het online programma, voor de fysieke bijeenkomsten volgt een programma in overleg. Gemengde groepen van docenten en niet-docenten zijn van toepassing, echter kan in overleg worden besloten om hier toch aparte groepen van te maken.

Week 1: Wat zijn rubrics – verplicht 90 minuten online
Waarom rubrics, welke typen zijn er en hoe ontwerp je een eigen rubrics.
Week 2: Beoordelingscriteria – verplicht 30 minuten online en 60 minuten eigen werk
Definieer je eigen beoordelingsaspecten of criteria, gebruik hierbij je eigen projectdoelen en/of kerndoelen of programma van eisen. Test je criteria op basis van haalbaarheid en betrouwbaarheid.
Week 3: Descriptoren – verplicht 30 minuten online en 60 minuten eigen werk
Hoe ontwerp je eigen descriptoren op basis van eigen projectdoelen en/of kerndoelen of programma van eisen. Hoe omschrijf je deze descriptoren voor je doelgroep. Test je descriptoren op basis van haalbaarheid.
Week 4: Descriptoren onder niveau – verplicht 90 minuten online
Hoe ontwerp je descriptoren voor studenten die nog niet op niveau zijn, zodanig dat groei mogelijk is. Een onvoldoende is makkelijk te geven, maar hoe zit het met het grijze gebied tussen een onvoldoende en een voldoende. Test je descriptoren op basis van haalbaarheid en transparantie. Na het afronden van deze cursus heb je een eigen rubric ontworpen.

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com